מיסטיקה יהודית - קבלה


מיסטיקה יהודית


בתוך המרחב הווייתי הפנימי, מתפתח תהליך המשפיע על הבחירות האישיות שלנו והדרך בה אנו חשים וחווים את חיי היום יום.

על פי הקבלה בחירה אישית מתפצלת לשתיים:


החלק הראשון:- האני הפנימי - רוחני

הרצון הפנימי: החלק הטהור שבאדם. השואף באופן קבע באמצעות כוחות יצירתיים פנימיים הסמויים מן התודעה הרגילה להגיע לשלמות בדרך למימוש עצמי, הגשמה עצמית בריאה אישית מחדש.

החלק השני - האני החיצוני פיסי

 הרצון החיצוני - המציאות החיצונית, המציאות הפיזית. שהוא לרוב נאיבי, מלא חמלה ואהבה עצמית, רצון היודע יכולתו וכוחו, רצון בעל יכולת ספיגה והתמודדות  עם אירועים והתרחשויות בחיים,

הרצון החיצוני לרוב הוא טעון, חבוט, ונצרב בתודעה ובזיכרון הטראומטי שלנו, רצון המסמל כאב סבל, ללא יכולת יצירה, אנרגיה המבוססת על תדר גס. החוסם ומגביל את הרצון האישי להתפתח להשתנות ולפרוץ החוצה.

האני החיצוני - נאמן באופן כקבי לכל החלקים בחיינו אשר, נחקקו בזיכרון או במודעות הרגילה, "אמונה" מנגנון הגנה ההופך למחשבה מגבילה שמסרסת את התפתחות האישית העשייה, היצירה והראייה הפנימית.

דוגמה: כאשר אדם נופל ונחבל בזמן פעולה פיזית כל שהיא  בתודעה הרגילה נצרב זיכרון הנפילה והכאב. מכאן ניתן להסיק "שנפילה בזמן פעילות פיזית יכולה לגרום  לפגיעה וכאב".

מיסטיקה יהודית מגדירה את המצב הזה  כ - "קרמה": סיבה ותוצאה. לפי הקבלה "סיבה ומסובב". הפסיכולוגיה המודרנית קוראת לו "מנגנון הגנה". זיכרון של אירוע כואב שקשור בנפילה היותר תגובה או פעולה תת הכרתית.

אמונה וזיכרון מתקיימים בתת המודע – הכרה פנימית עמוקה. היוצרת תנאים והגבלות, עקב אירועים מהעבר. תנאים המתקיימים ב"תת מודע" כאירוע טראומטי הווייתי שקרה כאן ועכשיו! אירוע המקבע את העבר להווה. חסימה, אמונה מגבילה - "כשאני רץ אני עלול ליפול ולהיפגע".

בני אדם עם הזמן הפכו לאומנים של אמונה, אמונה המלווה ומושכת אותם בכל פעם מחדש למציאות חדשה בהווה. גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה פסיכולוגית לבני אדם יש לנו את הכוח למשוך או לזמן נפילה, פגיעה וכאב. משום שהדבר צרוב בזיכרון מן העבר, והוא צף ומתקיים שוב ושוב בהווה.

ההכרה הפנימית מפעילה שוב ושוב את "תת המודע" ונותנת לו להנהיג את האני החיצוני, הרצון החיצוני המוגבל.

הרצון החיצוני המוגבל הוא חוסם, מתעלם מכל שאר החלקים האחרים הקיימים בתוכנו, היכולים ליצור, לברוא ולפתח, באופן יצירתי את עצמנו בכל פעם מחדש.

הכול צפוי והרשות נתונה

מה משמעות המילה בחירה. קבלת החלטה בין שני מעוררים חיוביים או שליליים, המתקיימים בתוכנו

מעוררים הקשורים לרצון ויצר האדם לפיו אין דבר העומד בפני הרצון וכי כל דבר הוא בר הגשמה במציאות הפיזית והגשמית,

מעורר הוא יצר דחף עצום המופעל על ידי הרצון, מצד אחד הוא בא להגן עלינו מפני נפילה ויוצר חסימה,  מצד שני הוא מלא תשוקה אמונה וכוחות נפש עצומים למימוש והגשמה עצמית. 

האני החיצוני מתקיים במרחב של חסכים, ביקורתיות, קשים, כאב, פחד. מדברים אשר נחוו בעבר – דבר היוצר אמונה שלילית, הוא חסר שלד וכוחות, מוגבלים על ידי מנגנוני הגנה. ויוצר הכרה שלילית, או מחשבה המושכת לתוך מציאות של חוסר מזל, חוסר הצלחה ואי רצון להתמודד עם קשיים ומצבי תקיעות המונעים ומגבילים את היכולת שלנו לממש את עצמנו ולבצע את הבחירות המתאימות בחיינו.  

הרצון הפנימי לעומת הרצון החיצוני, חי, נושם, בועט עושה, דוחף, מקיים, מחייה ומפרה את היצירתיות והכוחות הטמונות הרוחניים בתוכנו.

הרצון הפנימי הרוחני, מאפשר לנו ליצור מצבים של שינוי והתחדשות, אופטימיות ונחישות על סמך ידיעה כי הכול הוא בר השגה, הכול מתקיים בתוכנו, ביכולתנו ליפול לקום ולהמשיך לרוץ בדרך להשגת היעד או המטרה. הרצון הרוחני לא יוצר תנאים של הגבלה, הוא חלון של אור פתוח, הוא תמרור ומורה דרך המגלה לנו תמיד דרכים יצירתיות וחדשות להתגבר על הכאב על הפחד מנפילה, הוא נעזר בעבר, בידע שרכשנו, בתובנות והחכמות שקבלנו בכדי להסיר את כל המחסומים והמגבלות בכל פעם מחדש,

זמן הבחירה - שעת ההכרעה, קבלת החלטה אישית בין שני המעוררים, חיצוני או פנימי, האמונה בהכרה הפנימית שלנו שהכול בר השגה, או הפחד והחשש המשתק אותנו בגלל ניסיון העבר הנפילה והכאב.

בחירה באני הפנימי תפגיש אותנו עם מציאות "היש מאין" בחינת אפשריות ודרכים יצירתיות, הגברת האמונה והרצון להגשמת הייעוד העצמי, תוך כדי שימוש בניסיון, בידע וחכמת החיים שרכשנו, "מחשבה יוצרת מציאות" מרחב של יצירת "היש מאין", זימון ומשיכת השפע והאופטימיות, כדי להתמודד עם המציאות הפיזית והגשמית.


ברוב המקרים בני האדם נוטים לפועל, מתוך אמונה "באני החיצוני" בגלל הדברים שנצרבו עמוק בתודעה הרגילה, לרוב אנו מפעילים את עצמנו מתוך עולם של מנגנוני הגנה שהוא טבוע וחזק יותר בתוכנו, אנו חיים בתוך מערכת חוקים מגבילים ומותנים שנובעים מפחדים, פגיעות, כאב, נפילות וכישלון, "הנצחת מציאות הפחד" מביאה אותנו למצבי תקיעות וחוסר מימוש עצמי. פסימיות ואי יכולת של תנועה וזרימה חדשה.

להנהיג את המחשבה - שכנוע עצמי

לשלוט בפחד, להתבונן בבלתי אפשרי ולהפוך אותו לאפשרי, למצוא דרכים חדשות ויצירתיות להתמודדות מפני נפילה, להיות מוכן להסתכן כל פעם מחדש מנפילה בכדי לדעת לצאת ממנה ולהתרומם שוב ושוב ללא פחדים. להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי, שימוש במרחב "היש מאין" 

מרחב הבחירה – הקשבה לקול הפנימי שימוש במנגנונים יצירתיים ומזינים, חיבור לכוחות הפנימיים, אם נדע להשתמש בכלים הללו, נדע להתמודד עם מנגנון הפחד והחרדה הצרוב ומחופר עמוק בתת המודע. מרחב "היש מאין" מרחב מלא חיות תשוקה, בריאה, יצירה והגשמה.

הגברת המודעות העצמית, הנה כלי לריפוי רוחני והוליסטי, לשחרור חסימות, לנטרול אנרגיות שליליות, למציאת האיזון האנרגטי בין חלקי הנפש, הגוף והרוח.


שלמה טל מיסטיקן ומתקשר מדריך ויוצר רוחני למודעות עצמית דרך חלון האור.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

גלגול נשמות-שיחזור גלגולים

מיסטיקנים און ליין