פתרון חלומות


פתרון חלומות!



 כתב שלמה טל


על פי האמונה ןלפי הקבלה "חלום נבואי" הוא בשורת האל לאדם עצמו רמז או מסר לגורלו ולעתיד לבוא. 
מיסטיקן אשר עוסק בפתרון חלומות לפי המקרא, הוא בעל מעמד מיוחד ומכובד. ו
אם לפותר החלומות או מפרש החלומות, היה גם כוח על-טבעי  ויכולת חיזוי וניבוי, מעמדו היה בחתר המלך או בקרב האצולה כבעל חשיבות מיוחדת במינה.

המקרא התנגד באופן עקרוני לכל מה שקשור לעין הרע- מעשה כשפים. חלום במקרא מקבל מעמד משום שהוא מתקבל כדרך גילוי ה' אל ניבראיו  על ידי יחידי סגולה, בתנאי שלא תהיה סתירה מדברי ה' המפורשים (דברים יג ב-(. 

חלומות במקרא או ביהדות  נתפסו כדבר טבעי ולא ניחוש. חלומות הובנו כאחת מן הדרכים בהן מתגלה הבורא לניבראיו - פרק ל"ג בספר איוב בפסוקים: " חלום =חֶזְיוֹן לַיְלָה--בִּנְפֹל תַּרְדֵּמָה, עַל-אֲנָשִׁים,  בִּתְנוּמוֹת, עֲלֵי מִשְׁכָּב. אָז יִגְלֶה, אֹזֶן אֲנָשִׁים,  וּבְמֹסָרָם יַחְתֹּם,  לְהָסִיר, אָדָם מַעֲשֶׂה, וְגֵוָה מִגֶּבֶר יְכַסֶּה,  יַחְשֹׂךְ נַפְשׁוֹ, מִנִּי-שָׁחַת; וְחַיָּתוֹ, מֵעֲבֹר בַּשָּׁלַח..."

מפסוקים אלו אנו למדים למעשה, חלומות או חלום הם בשורת הבורא, וחלומות הם בין היתר, היא אחת הדרכים בהם מתקשר האל עם ניבראיו. 

דרך החלומות מתקשר הבורא עם ניבראיו ומעביר להם מסרים, רמזים, בצורת סמלים שונים, לפעמים אלו סימני אזהרה או סימנים טובים, חלומות אפוקליפטיים שמטרתם דרך המסרים והרמזים בחלום, להרחיק את בני האדם מצרות שונות, לשנות מסלול ולהאיר את עיניהם.

חלום אזהרה-חלום אבי מלך (בראשית כ"ג)  חלום לבן (שם ל"א, כ"ד
בקהלת (ה,  ו)  בא  לשלול פשר חלום נמהר של כל חלום, קיום מצוות ה' היא מפורשת, לדעת קהלת, עדיפה מפענוח רצון האל באמצעות פרוש חלומות.

לפי המקרא חלום יכול להיות נפתר, רק אם לאדם  הנבחר והמוסמך לפתור חלומות, כמו נביא, כהן, מלך, מנהיג. ועוד.. "שמעו נא דברי אם יהיה נביאכם, ה' במראה אליו אתוודע, חלום אדבר בולא כן עבדי משה בכול ביתי נאמן הוא פה אל פה אדבר בו ולא בחידת ותמונת ה' יביט".

דברים אלו ממחישים כי בישראל לא התפתח מעמדם של העוסקים ב: פרוש חלומות, פענוח חלומות, פתרון חלומות, להוציא את הנביאים הקדומים, שהיו נבחרי ושליחי הבורא. "רואה", "חוזה",  "נביא", מכאן שהמקרא מלמד שאדם אשר נבחר למנהיג היה מסוגל לראות חלומות, לעסוק ב פתרון חלומות, כדוגמת אברהם אבינו, יעקבאבינו, בנו יוסף, שלמה המלך.

חלומות אבותינו הם חלומות שבהם אנו מוצאים את רוב סוגי החלומות האלוהיים "חלום ההבטחה של אברהם אבינו (בראשית טו,) חלומות יעקב:  "חלום הבטחה" יעקב הקים מזבח במקום בו  התקיים חלום (בראשית כח י"ב ואילך "חלום העתיד  של יוסף שנקרא "בעל חלומות", אשר מעבר להיותו פותר חלומות עבור  פרעה, היה חולם חלומות עמוקים ומלאי משמעות לעתיד בני ישראל 

חלום מלאכים- חלום שלמה המלך בגבעון. בשופטים נקבע עתידו וגורלו של הצבא דרך חלום, חלום גדעון " הנה איש מספר לחברו את חלומו והלא שובר (פותר חלום)  לו לטובה ומבשר ניצחון.

שני חלומות אזהרה מפורסמים ביותר שראויים  לציון במקרא שאינם של יהודים, יש בהם עדות לתפיסה המקראית כי הבורא הוא שליט אוניברסאלי ועליון הוא מתגלה לכל ברואיו דרך חלומות " חלום פרעה"  ו "חלום נבוכדנצר" שני חלומות אלו מתאפיינים בתרבות המקומית, 
חלום פרעה מותאם לפי התפיסה העממית של סיפורי חלומות מצריים או ספרי חלומות.  חלום נבוכדנאצר  מותאם לתבנית האסוציאטיבית של האדם הבבלי,  "חלום חיזיון הפסל הגדול" בשני המקרים, חלומות אלו נפתרו על ידי מפענחי חלומות יהודיים, חלום פרעה על ידי יוסף. חלום נבוכדנאצר על ידי דניאל.

יוסף ודניאל  שניהם ביחד טענו שהם קיבלו את פתרון חלום בכוח הבורא, שניהם נבחרו להיות בעלי מעמד מעצם היותם עוסקים בפתרון חלומות, כמו כן כוחם היה בהבנת חלום,פתרון חלומות מעל כל פותרי החלומות המקומיים.

חלומות רבים במקרא נותנים לנו פתח ראייה לראות פתרון חלומות דרך מסרים וסמלים בחלום בזמן חלום.

לדוגמה, חלום בו חולם רואה כי מגישים לו לחם לבן – הינו חלום טוב סימן שבקרוב שהחולם יזכה לראות דברים טובים.
 חלום על חתול שמן ויפה.  הוא גם חלום טוב, המעיד על כך שחולם  חלום   עתיד ליהנות מקציר בשפע.
חלום על לכידת ציפורים, סימן  לא טוב רמז  שרכוש יילקח מן החולם
 רוב חלומות  או פתרונות חלומות  במקרא מופיעים לרוב בסגנון פיוטי "ובלשון נופל על לשון", לדוגמה "לחם לבןנוצץ, "פנים נוצצות משמחה", ומשמעות סמלים פתרון חלומות מת]פרשים  על פי צלילם הקולי.

שלמה טל מיסטיקן מתקשר, מומחה לפתרון חלומות מדריך ויוצר רוחני למודעות והגשמה עצמית בשיטת חלון האור

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

גלגול נשמות-שיחזור גלגולים

מיסטיקנים און ליין