קבלה-ריפוי רוחני


קבלה ורוחניות



התפתחות רוחנית המושג "רוחניות" לא תמיד ניתן להבנה הוא פשטני מדי ובעל משמעות עמוקה מאוד, יש הרואים במילה "רוחני" קשר ישיר לדת ואמונה, יש המבינים אותו כחבור למקורות וכוחות עליונים. יש הרואים במושג "רוחני" דרך וצורת חיים מלאה בתובנות מוסר, מידתיות, אהבה, קבלה ונתינה, תיקון ועוד. ויש המשייכים אותו לכל הנסתר מיסטיקה, מיסטיקה מכילה בתוכה רבדים ותחומים רבים ושונים, תקשור, קבלה, נומרולוגיה, מדיטציה, יוגה, אסטרולוגיה, פסיכותרפיה, עיסוק ברפואה אלטרנטיבית, עיסוק בתחום הטיפולים ההוליסטיים ועוד.

מהי התפתחות רוחנית? הרצון לקבל תשובות לשאלות, לחקור ולדעת את כל מה שמעל הטבע, המסתורין, הסמוי והגלוי מעבר לתפיסה התודעתית הרגילה של המציאות היום יומית בה אנו שרויים.

הוויה- חוויה, מסע בזמן אמת והתחברות לכוחות קוסמיים, לבריאה, לנשמה האלוקית שבתוכנו לאור האין סופי מסע פנימי לתוך עצמנו.

קבלה - תובנות וההארות הבאים מהאור הגדול והאין סופי. לקבל את מי שאנחנו, מי שהיינו, ומה שנהיה באהבה, אושר ושלמות. יש להפריד בין קבלה רוחנית, קבלה עצמית, וקבלה של האחרים אותי.

נתינה- מן הכוח אל הפועל, מידתיות ו"אהבת לרעך כמוך" להעביר מאתנו, מתוכנו את מה שקבלנו לאחר באותה מידה, באושר, אהבה ושלמות, ללא אינטרס וגמול. ההעברה הלאה מאתנו החוצה ולדורות הבאים.

אהבה- כוח המניע את הרצון האנושי לקבל ולתת, הכרה ולגיטימציה על ידי לאחר ומהאחר בחזרה, רכושנות, הבנה, אהדה, חוויה, תשוקה, צורך פיסי ונפשי, חופש, הרמוניה, שתלטנות, קנאה, אושר, סיפוק, רעות ועוד.

אושר- תדר פנימי רגש ותחושת סיפוק עצמי זמנית, כלל הצרכים והדברים הנותנים ביטוי של הנאה למילוי הרצון האישי והפנימי שלנו. יצירתיות, תשומת לב, חום, יחס הערכה ועוד.

שלמות- קבלת החיים והמציאות כמו שהיא ובאהבה מתוך מודעות עצמית גבוהה, מיצוי של כלל משמעויות החיים ותפקידנו בעולם הזה.

לכל אחד מאתנו יש דרך פרטית ואישית להתחבר על פי תפיסתו, רצונו יכולתו והבנתו את הרוחנית. הרוחניות הינה נחלה של כת זו או אחרת, של דת זו או אחרת, של תפיסה כלשהי, הרוחניות היא קבלה שלי את החיים והמציאות, היא ההסכמה האישית שלי של מותר ואסור, של טוב ורע, היא זכות הבחירה ו"הרשות נתונה". היא חיבור פנימי שלי עם האלוהי שבתוכי, היא מתנה היא תפיסת הבריאה והיקום שלי כחלק טבעי מההתפתחות העצמית שלי. רוחניות הינה כפייה דתית, חברתית, תרבותית היא חופש הבחירה והזכות לדעת.

צמיחה רוחנית או מודעות רוחנית היא תהליך טבעי המתחיל מרגע לידנו או מרגע כניסת הנשמה לגוף הפיסי ועד יציאת הנשמה מהגוף הפיסי וחזרתה למקומה. צמיחה רוחנית יכולה להתרחש כאשר יש איזון והרמוניה בין כל הכוחות החומריים, הגשמיים, הנפשיים.(גןף רוח,ונפש).צמיחה רוחנית תתחמש ותתרחש על ידי הבאת האור למודעות העצמית. כשאנו אומרים "ריפוי רוחני" אנו מתכוונים לומר שעברנו תהליך של צמיחה רוחנית ע"י הבאת האור למודעות העצמית שלנו דרך פעולות, דפוסי מחשבה והתנהגות, חיבור לטבע ולאלוהי שבתוכנו) ריפוי רוחני הוא בעצם המסע הפרטי שלנו בדרך להגשמה עצמית.

כיום התגבר הצורך האישי של כל אחד ואחד להכניס תוכן משמעותי ועמוק לחיו תוכן רוחני, חלקנו מוצאים את אותו תוכן בדת, בתרבות, בתפיסות חברתיות, במיסטיקה על כל תחומיה, ודרך סמלים וסימנים שאנו מקבלים באופן פרטי ממקורות לא ידועים. כל אחד מגדיר לעצמו לפי נוחיותו הפרטית את השתייכותו. כל אחד מקבל את הידע הרוחני מהמקורות שלו, יש המקבלים מישויות אור, חוצנים, מלאכים, קולות פנימיים וחיצוניים ועוד מה שמאיץ את ההתפתחות וצמיחה רוחנית בדרך לריפוי רוחני.

לא תמיד אנו מודעים בהכרה המנטליות שלנו שאנו חווים מודעות והתפתחות רוחנית. אנו עוברים שינויים מהירים והכול בהתאם לקצב המסחרר שהחברה והטכנולוגיה מתפתחים. דבר היוצר בלבול, ערבוב ותסכול בגלל התפתחות החברתית המהירה והצורך שלנו להסתגל לחיים ולמציאות בהתאם.

עלינו להשקיע מאמץ רב בכדי ליצור את האיזון האנרגטי המתאים בין ההכרה והמודעות הרוחנית לצרכים החומריים והפיזיים שלנו משום היותם תנאי לקיומנו. לרוב אנו ממוקדים בצרכים הפיזיים והחומריים, דבר היוצר מוגבלות רוחנית טבעית. משום שהאינטרס הראשוני הוא לקיים את הגוף הפיסי והנפשי על ידי החומר. תודעה המטלית עסוקה תמיד בחיפוש האושר, הסיפוק, האהבה, הכסף, החברים, הקריירה, הלימודים, העבודה ובדאגה לבית למשפחה והילדים.

אין לנו את היכולת והכוח לנתק את עצמנו מן התפקידים והאחריות היום יומית שלנו לעצמנו ולאחרים בגלל תכתיבי המציאות. אין לנו את כל הזמן הנדרש כדי להגיע לתודעה וצמיחה רוחנית בשלמות. בכדי לרפא את הנפש.

מסע החיים שלנו מתחיל בחיפוש צרכים פיזיים מיד עם רגע לידנו כשתינוק בוכה הוא זקוק לינוק משד אימו, הוא רוצה להגיד שהוא רעב מחד וזקוק לתשומת לב, אהבה, סיפוק והנאה, החיבור לשד והיניקה ממנו היא בעצם האיזון לו נדרש התינוק בכדי להמשיך ולהתפתח, בכדי להיות שקט ורגוע חייכן ובריא.

למעשה אושרו של התינוק מתחיל ביניקה וביחס האם אליו בזמן היניקה. זהו תחילת מסע חייו וההישרדות שלו. ככל שהתינוק מתבגר הוא נעשה פחות תלותי יותר עצמאי יותר ממקבל לנותן, הוא מודע יותר לעצמו ולסביבה שלו לרצונות ולבחירות שלו.

מסע רוחני הוא מסע פרטי של הוויה הפרטית שלנו, מסע בזמן אמת. מסע של סיפוק צרכים פיזיים נפשיים ורוחניים. מסע של צורך פנימי לקבל, מסע של החושים לקלוט ולהגיע לסיפוק. מצב של ניתוק מהמציאות וכניסה זמנית לעולם האמת בזמן אמת. הוא מסע של מגע עם הפנימי והאלוהי שבתוכנו.

החומריות והגשמיות מכילה את הצרכים החייתיים שלנו, את החלטות החשובות, את סדר הבחירה וההעדפות של מה יותר נחוץ לנו ומה נחוץ לנו לצורך ההישרדות והקיום שלנו. לא מצב שצריך או יוצר ניגודים בין הרוחניות או התעסקות בצרכים היום יומיים, אנחנו צריכים איזון מנטלי, פיסי ורוחני בין הצרכים הפיזיים והחומרים לבין הצרכים הרוחניים. זה חלק מהמסע הרוחני שלנו או המסע בזמן אמת בדרך להגשמה עצמית.

המסע הרוחני והמסע לחים ניתן למימוש על ידי יצרית יש מאין, תכלית ומעשיות בדרך לצמיחה רוחנית.

לרוחניות יש תכלית והוא מסע הנשמה קארמה בדרך להיטהרות ותיקון מגלגול קודם ועד להגעתה לדרגה רוחנית טהורה גבוהה מאוד או להגשמת ייעודה.

כמו שאמרתי בתחילה התפתחות רוחנית היא הצורך שלנו בקבלת תשובות לשאלות.

החיפוש אחר התשובות לשאלות נקרא שחרור, שחרור מכול הנסתר והפיכתו לגלוי כמו קבלה יהודית, ככול שנעמיק ונחקור בה נגלה את דרך המסרים שבקבלה את האיזון המתאים, נתעורר מחדש כל פעם להמשיך ולחקור במופלא מאתנו ונגלה עד כמה אנו רחוקים מהאין סוף ומהאור האמתי. הקבלה היא הארות רוחניות הבאה דרך המשלים שבה שלא תמיד ברורים ונהירים לנו לעזור לנו להגיע לנמשל ברמות עמוקות ומשמעותיות ביותר של הסודות שבה על הבריאה,חוקיות הבריאה, קיומו של הבורא ורצונו של הבורא מאתנו בני האנוש.

כאשר אנו שואלים שאלות אנחנו מתחילים בחיפוש אחר התשובות למעשה אנחנו משחררים מאתנו את כל מה שחוסם אותנו ותוקע אותנו בדרך להגשמה עצמית. תכלית השאלות היא ליצור גירוי בכדי למצוא מענה, ולקבל תובנות חדשות.

רוחניות מכוונת היא פיתוח מקורות אנרגיה חדשים. אינטרס אישי של המודעות העצמית בדרך להגברת המודעות העצמית והגשמת עצמית.

ריפוי רוחני זו התוצאה של ההתפתחות והצמיחה הרוחנית. דפוס של איזון והרמוניה במסע החיים שלנו מההיבט של גוף נפש ורוח.

בכדי להגיע לשלמות רוחנית או ריפוי רוחני ישנם כמה שלבים.

השלב הראשון המרה. התעוררות על חיפוש תשובה לשאלה. גירוי המחשבה בדרך חיובית לשחרר מאתנו את כל המעיק במקום להתעסק במעיק לחפש תשובות איך להשתחרר ממנו.

השלב השני הוא שחרור טיהור ניקוי. התעסקות בפתרון ובתשובות ולא בבעיות עצמם, בדיקה של האופציות העומדות לפנינו, הערכה מחדש של הדרכים לכל הסיבות לעיכובים ולרצונות. טיהור ושחרור ויצירת פתרונות.

השלב השלישי  התחברות להארות למשמעות החיצונית והפנימית של כל התשובות שנקבל מבחינה ערכית מוסרית ורוחנית. יש הרבה הארות רוחניות ולפעמים הם שונים זה מזה, מדיטציה. יוגה, תקשור עם הפנימי שבתוכנו, חיבור עם הנפש האלוקית שבתוכנו,


השלב הרביעי צמיחה רוחנית.  האיחוד עם הנפש האלוקית והרוחנית עם הנשמה והבאת האור למקומו הטבעי בתוך התודעה.

השלב האחרון הוא הריפוי השגה רוחנית וחזרה לחיים נורמטיביים מתוך שלמות הבנה והגשמה עצמית. חיים של אמת אושר ואהבה. חיים של רוגע ושקט נפשי עם האור, הכלים התובנות והידע החדש שנרכש.

בדרך לריפוי וצמיחה רוחניות ניתן להיעזר במומחים או מיסטיקנים , הבאים מעולם המיסטיקה והרוחניות. כמו אנשי קבלה, מתקשרים, נומרולוגים, אסטרולוגים, פסיכותרפיסטים הוליסטיים, מומחים קארמה ושחזור גלגולים. דמיון מודרך.

שלמה טל מיסטיקן ומתקשר מדריך ויוצר רוחני למודעות והגשמה עצמית בשיטת חלון האור   
   

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

גלגול נשמות-שיחזור גלגולים

מיסטיקנים און ליין