קבלה - מיסטיקה יהודית


לקבל את עצמי לפי הקבלה ומיסטיקה יהודית. 



במרחב הקיומי והווייתי שלנו מתפתח תהליך פנימי המשפיע ומנחה את הבחירות האישיות שלנו והדרך בה אנו חווים הווים וחיים את המציאות היום יומיות שלנו .

לפי הקבלה חלקי הבחירה האישית שלנו. מתפצלים לשני חלקים:

החלק הראשון

החלק הרוחני הטהור והגדול, היודע את עצמו והוויית הגדלות שלו, הטוהר שבו. הרוצה באופן קבוע להפעיל כוחות ויכולות למימוש המציאות. בדרך לייעוד והגשמה עצמית בריאה אישית.

החלק השני

חלק  האני חיצוני -  פועל במציאות החיצונית, במציאות הפיזית. אומנם גם חלק זה הוא טהור נאיבי ונקי, מלא באהבה עצמית, יודע את כוחו ועצמתו  בעל יכולת ספיגה במפגש עם אירועים והתרחשויות בחיים, הוא חבוט ומוכה ונצרב בזיכרון הטראומטי שלנו, זיכרון המסמל פגיעה, כאב, סבל,  אין לו יכולת יצירה – זהו תדר גס. חוסם ומגביל את הרצון להתפתח ולפרוץ החוצה.

האני החיצוני - נאמן לחלקים אשר, נצרבו ונטמעו בזיכרון כאמונה שלכאורה מגינה עלינו – ומהווים מעין מנגנון הגנה.  מנגנון של אמונה זו הופך למחשבות מגבילות המסרסות התפתחות והתקדמות, עשייה, יצירה  וראייה אובייקטיבית.

דוגמה: כאשר אנו רצים ונופלים במוח נצרב לנו זיכרון הנפילה, משמעותו - "ריצה יכולה להביא לתוצאה של נפילה ופגיעה".

בכל פעם שנצטרך לרוץ ייתכן שנסרב לרוץ – כי בתודעה יושבת לנו  אמונה הקשורה לחוויית הנפילה מן העבר, המגוננת עלינו מפני ריצה היכולה להביא שוב לנפילה ופגיעה.

מחינה רוחנית ולפי תפישת מיסטיקה מצב זה נקרא  "סיבה ותוצאה"  מיסטיקה יהודית לפי הקבלה מכuנה תופעה זו סיבה ומסובב. הפסיכולוגיה רואה בזה מנגנון הגנה – תגובה שאיננה שייכת למצב הנוכחי,  אלא תוצאה של זיכרון על האירוע כואב הקשור בנפילה. או פעולה תת הכרתית של תת המודע.

האמונה והזיכרון יושבים במוח בתת המודע –הכרה פנימית עמוקה. היוצרים התניה. שעלתה מן העבר ומנציחה את עצמה בתת המודע כאירוע הווייתי שקרה כאן ועכשיו- טראומה המקבעת את העבר להווה. זו אמונה מגבילה - "כאשר אני רץ אני עלול ליפול ולהיפגע".  

הזמן הופך אותנו לאמנים לאמונה זו ואנו מושכים אותה כל פעם מחדש לכל מציאות חדשה של ההווה –  בעצם מבחינה רוחנית וגם פסיכולוגית אנחנו מושכים או מזמנים -  נפילה או פגיעה. לקחנו זיכרון מן העבר, ואנו מקיימים אותו שוב ושוב בהווה.

תוצאה של תת מודע שהוא המפעיל והמנהיג את האני החיצוני, הוא מגביל, חוסם ומתעלם מחלקים אחרים שקיימים בנו, מעצמות ותעצומות נפש רוחניות, אדירות שיכולות ליצור, לבנות לפתח, ולהגשים  את עצמנו, היות ואנו מחיים שוב ושוב אירועים מן העבר.

הכול צפוי והרשות נתונה

בחירה. עלינו לבחור בין שני מעוררים בין שני קולות המתקיימים בתוכנו
המעורר הקשור לרצון והיצר לפיו כל דבר ניתן להגשים ולהשיג במציאות הגשמית בעצם זהו דחף שמפעיל את הרצון. לבין המעורר האחר הבא להגן עלינו להזהיר אותנו, מפני הסכנות המסתתרות  ברצון שלנו לממש דברים במציאות הגשמית.

האני החיצוני פועל בדרך כלל בשפה של  חסך וחסר, ביקורת, קושי, כאב ופחד. מרחב  אשר נחווה בעבר – ויצר אמונה שלילית, בכוחנו הכרתנו ויכולתנו להכיר ביכולות ופוטנציאל האישי האמתי שלנו בדרך להגשמת מטרות והגשמה עצמית.

האני החיצוני לרוב פועל מתוך הכרה ואמונה שכל דבר הוא בלתי אפשרי להשגה, הוא חסר שלד וכוחות להאמין ביכולת העצמית להשיג כל דבר במציאות הנוכחית היות והוא מגובל על ידי מנגנוני הגנה. ולכן הוא מביא להכרה שלילית וכוחות של מחשבה שמושכים לתוך המציאות תוצאה הקשורה לאמונה שהיא תוצאה של פגיעה מהעבר מה שיוצר חוסר הצלחה, קושי, תקיעות, וחוסר מימוש עצמי.

האני הפנימי לעומת האני החיצוני עושה ומדבר, הוא מכיר ביש, ביכולת, ובכוחות הטמונות בתוכנו, הוא מאפשר מצבים של אמונה ואופטימיות, על סמך ידיעה כי הכול אפשרי,  הוא נוטע בתוכנו רצון אמתי, עצמות וכוחות, להמשיך לרוץ ולקום מחדש כל פעם שאנו נופלים בכדי להגיע ליעד שהצבנו לעצמנו בדרך להגשמה עצמית, הוא לא מגביל אותנו הוא פותח אותנו ומציב לנו תמיד דרכים חדשות על  סמך הניסיון והידע שרכשנו, על סמך התובנות והחכמות שקבלנו כל פעם מחדש,

זמן הבחירה -  הוא בעצם שעת ההכרעה האישית בחירה בין שני מעוררים חיובי ושלילי, ההתלבטות  העיקרית היא לאיזה אני חיצוני או פנימי אנו מאפשרים לפעול, האמונה בהכרה הפנימית שלנו שהכול אפשרי להשגה על סמך הרצון והפוטנציאל האישי שלנו, הוא על סמך האמונה שאנו צריכים לחשוש ולהיות מוגנים מפני כל נפילה כאב או פגיעה.

הבחירה באני הפנימי תפגיש אותנו עם מציאות ה"יש" ה"אפשרי", האמונה, הכוח, התפתחות הרצון, והשימוש בניסיון וחכמת החיים שרכשנו, מה שנקרא מחשבות יוצרות מציאות המאפשרות מרחב של יצירה ועשייה של יש מאין, משיכה של השפע והאופטימיות, בכדי להמשיך ולקיים את המציאות הפיזית והגשמית מתוך מודעות עצמית רוחנית.

לרוב אנו נוטים לפועל, מתוך אמונה "באני החיצוני" היות ומשהו נצרב עמוק בתוכנו מעברנו, משהו שיצר מנגנון הגנה חותם שהוא חזק יותר, היות ולא נרצה לחוות שוב, פגיעות וכאב, נפילות וכישלון, אנו יוצרים למעשה נוכחות של מציאות שמנציחה פחד מפני כישלון או פגיעה ומביאה לחסימה ותקיעות, חוסר פתיחות (פסימיות) ויכולת תנועה וזרימה חדשה.

המוח, המחשבה השכל, והרצון, יקשיבו בדרך כלל לחלק שמכיר את "היש"  שמביא לאיזון רוחני ונפשי בין הידיעה הפנימית והידיעה החיצונית, זהו חלק אשר מונע בכוחות אדירים למשוך ולזמן אלינו מציאות של יש מאין לתוך חיינו. מציאות שבה נצליח לקיים מרחבים של עשייה ויצירה בדרך להצלחה ומימוש עצמי גם אם הדבר כרוך בקשיים וכאב.

מחשבה יוצרת מציאות – להנהיג את המחשבה

לשלוט בטוב, לדעת להתבונן בבלתי אפשרי ולמצוא דרכים להתמודד אתו בכדי להפוך אותו לאפשרי,
להשתמש במרחב היש, לעבוד אתו לקדם אותו ולקיים אותנו בתוכנו.  ולקדם.

להשתמש באפשרות הבחירה – לאיזה קול להקשיב, או עם איזה קול נוח לנו יותר לבצע תקשור, באיזה מנגנונים ומחשבות ניתן להזין את עצמנו. לאיזה כוחות ואמונות נתחבר יותר. האם להקשיב למנגנון הפחד והחרדה שממשיך להתחפר עמוק בתודעה. או לצאת שוב ושוב למרחב היש. מרחב של בריאה ויצירה , מודעות עצמית, הגשמה עצמית.

מיסטיקנים מתקשרים און ליין, מומחים של תקשור, מודעות עצמית, ריפוי רוחני והוליסטי, אנשי קבלה מסוגלים ויכולים לעזור באמצעים רוחניים והוליסטיים, לשחרר חסימות, לתת כלים ודרכים לכל אדם בכדי למצוא את האיזון בין חלקי הנפש הרוחנית והנפש הגשמית בדרך להגשמה עצמית ומימוש הייעוד האישי.

שלמה טל מיסטיקן ומתקשר מדריך ויוצר רוחני למודעות עצמית דרך חלון האור.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מיסטיקנים און ליין

גלגול נשמות-שיחזור גלגולים