מהו אושר

מהו אושר?

"מי  אחראי לאושר שלנו ?"



 מתי בפעם האחרונה שאלתם את עצמכם  האם אני מאושר/ת ומה הסיבה לעיכוב אושר בחיי.

מה הסיבה להעדר אושר בחיינו? ,  יש גורמים רבים ואחראים להעדר אושר בחיינו. לרוב גורמים חיצוניים בהם אנחנו תלויים באינטראקציה היום יומית שלנו, בעיות פרנסה, זוגיות, בריאות, אהבה, עבודה, קריירה, מערכות יחסים כושלים ועוד. 

רוב התשובות  שנקבל מאנשים שונים, מה עושה והופך אותם למאושרים, או מהו אושר? לרוב בכל התשובות יימצאו הסברים שונים ומשונים שהמוטיב העיקרי בהם הוא, העדר כסף, בטחון, בריאות, אהבה, משפחה, ילדים, עבודה, בילויים, טיולים בעולם, יופי, ספורט" ועוד לכל אחד יש את הנימוק שלו לאושר דרך תפיסתו וראייתו. 

השאלה האם כסף זו תשובה לאושר? אם כך למה כל העשירים ובעלי ההון למרות חיי הפאר בהם הם שרויים, מלאי דאגות "מרבה נכסים ,מרבה דאגה" בדרך זו אנחנו יכולים למעשה לבטל כל נימוק שבעצם האושר לא קיים משום שהורגלנו לחשוב שהאושר נמצא בממון, בחפצי אומנות, מכוניות פאר, חיי פאר ועינוגים, באהבה, במיניות, ודרך אהבת האחר משמע כשאני אוהב אני מאושר?, כשאני נאהב אני מאושר!  

הרוב הגדול נוטה לחשוב שאושר נמצא במקום בו אנחנו לא נמצאים. אני אומר שאושר נמצא וקיים בתוך כל אחד ואחד מאתנו, הוא חי בפנימיות העמוקה שבתוכנו נושם, פועם ובועט ורוצה לצאת החוצה, הבעיה היא שאנחנו נותנים לו לשכב ולנוח בתוכנו ולא נהנים ממנו, הוא רוצה מחכה שנחייה אותו, שנרווה אותו, שנהנה ממנו. שנתחדש  אתו בכול יום מחדש, על ידי זה שנוציא אותו מתוכנו החוצה. 
הבעיות והטרדות היום יומיות, קשיי הפרנסה, תסכולים, עצב, שמחה, חולשה, בעיות בריאות, לחץ בעבודה ובבית, זוגיות תובענית, אכזבות וסיבות נוספות יוצרים מורכבות ומעיבים על השקט הנפשי שלנו דבר המונע מעצמנו להתחבר לאושר הפנימי החבוי בתוכנו. 

אושר נמצא בתוכנו ואם נדע להשתמש נכון בתדר האושר הפנימי הקיים בתוכנו, נדע להתמודד עם כל הבעיות ולהסתגל לכל המצבים בחיינו בצורה מתאימה, מתוך שקט נפשי ורוגע באהבה וקבלת המציאות כמו שהיא. 

הבעיות שבחיינו הם לא הבעיה להיעדר האושר אלא חוסר היכולת שלנו להשתמש בתדר הפנימי של האושר ולהסתגל למצבי החיים המשתנים שלנו באהבה. לדוגמא אם נדע לאהוב ולשמוח גם כשרע לנו כמו שטוב לנו. ואם נגיד לעצמנו שאנו נהנים מן היכולת שלנו לשמוח , לחוש, לכאוב, להתמודד, יהיה לנו הרבה יותר קל. 

כיצד נהיה מאושרים!

 
לא נולדנו מאושרים באותה מידה שלא נולדנו רופאים, עורכי דין, מנהיגים, ספורטאים,
 ראש ממשלה ונשיא.  מתי לאחרונה שאלתם את עצמכם אם המערכת המשפחתית היא אשר תלמד אותנו ותקנה לנו ערכים ויכולת לראות לצמוח ולהתפתח, האושר שלנו מותנה לא רק במה שאנו יכולים לקבל, אלא גם במה שאנו יכולים לעשות עם מה שיש לנו ובעיקר במה שאנחנו יכולים לתת מאתנו ללא אינטרס נתינה לשם נתינה. 

אדם מאושר ומאוזן מציב לעצמו מטרות חדשות בחייו. הוא יודע לרצות את ההווה העכשווי שלו בצורה הטובה ביותר. כולנו זקוקים למטרות חדשות, הן נותנות לנו את תחושת ההישגיות, אנו מעריכים עצמנו יותר והביטחון העצמי שלנו גובר. אושר של אדם אינו תלוי במה שעושים לו אלא בדרך ובאופן התייחסותו למה שנעשה לו ומה שהוא עושה לעצמו. לא הלחץ הוא זה המזיק לבריאות ולתפקוד של האדם אלא, התרגום שהוא נותן לאותו גורם מלחיץ.
 

לאדם שיש בחייו יותר עליות מאשר ירידות, יותר צחוק, שמחה, רוגע ופחות לחצים  חסרה אחת מהיכולות החשובות ביותר בחיים - היכולת לחיות עם עצמו. אדם מאושר ומאוזן לעולם אינו מושלם , לכן אין מקום שידרשו ממנו שלמות והוא ידרוש שלמות מאחרים.

אנחנו צריכים להאמין בעצמנו, לדעת להחליט החלטות ולבצע אותם. אדם  מאושר ומאוזן יודע כיצד לצחוק בחייו, זו יכולת שניתנה לכל אדם ברגע היוולדו, הרבה אנשים  אינם ממצים את הפוטנציאל הטבעי הקיים בתוכם. אדם מאושר ומאוזו יודע להביא שמחה ואושר לחייו ושל הזולת, הוא יכול ומוכן לראות ולהבין, לשמוע ולהקשיב לנקודת הראות ולמחשבתו של הזולת. 

"אנו שולחים עשרות זרי פרחים גדולים ויפים לאלה שאינם יכולים לראותם או להריחם", " אנו מתעקשים לומר כל כך הרבה מילים ומשפטים נפלאים לאלה שאינם יכולים לשמוע להבין או להגיב" עיניים עצומות אינן יכולות לראות את אותן השושנים הלבנות, ידיים קרות אינן יכולות להחזיק בהן, נשימה שדממה אינה יכולה להריחן. אנו יכולים לעזור רק בחיים, רק בהווה העכשווי, בהווה של קשיים, מאבקים והתמודדויות, בהווה של אכפתיות ודמעות, בהווה  של שמחה ויצירה , בהווה של שלום.
 

אז תנו את "הפרחים", אמרו את המילים הנפלאות עכשיו !!!! כי רק עכשיו הוא הזמן להיות עם עצמנו ועם יקירנו ברגעים היפים והמכוערים, הנעימים והקשים.


אנא זכרו אם אושר יכול היה להימצא אי פעם הוא יכול להימצא אך ורק במקום אחד בתוך עצמנו !!!   


 מאת שלמה טל מיסטיקן ומתקשר, מדריך ויוצר רוחני למודעות והגשמה עצמית בשיטת חלון האור.

 לקבלת ייעוץ אישי, חיזוי וראיית עתיד, פתרון חלומות, ייעוץ זוגי, סיוע והכוונה רוחנית לפי הקבלה, הנכם מוזמנים לבקר באתר מיסטיקול8- מרכז האור והמיסטיקה בישראל, מיסטיקנים מומלצים און ליין.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

גלגול נשמות-שיחזור גלגולים

מיסטיקנים - ברשת המדיה